Heidi Bakar

Heidi Bakar

lördag 12 april 2014

Hundfest & nappar

Hej igen kära Du! Har du en fin Lördag? Jag har en väldigt förtvivlad tjej bredvid mig. Har beslutat att börja avvänja med nappen. Den senaste tiden har hon fått ha nappen hemma när hon velat, och det är nästan hela tiden. För det har varit lättast så. Inget skrik eller sura miner. Så nu har det gått lite långt och jag känner att det är dags att börja vänja henne att vara utan den. Så idag har det varit väldigt mycket skrik, utbrott och saker som flyger kors och tvärs. Vilken uthållighet barn har, i alla fall mitt. Hon borde väl ge sig snart.? Tur att jag också är envis, måste vara konsekvent. Annars är man tillbaka på ruta ett igen. 

Idag ska vi äta middag hos några vänner. Så mysigt och roligt att umgås. Jag håller på med desserten. En härligt, chokladig kaka. 



Det var kul på "hunden i city" i rådhusparken. Kollade när polisen hade uppvisning och sen var det lite tävlingar här och där. Väldigt bra miljöträning för Ting framför allt. Hon blir lätt stressad av många hundar så de var bra för henne att vara med. Blir faktiskt stolt över mina hundar. Inget skällande eller utfall. De går vid min sida och väntar när vi tittar på något. Så skönt att kunna ha med dem överallt.

Bra plats va? Haha. 


Tre goodiebags fick vi med hem med olika prover på foder.


Belle var överlycklig när hon upptäckte fiskdammen. LÖRDAGSGODIS ropade hon sjungandes hela vägen från bilen.




Så lite det krävs egentligen, båda hundarna var trötta när vi kom hem. Skönt för dem med ett miljöombyte.


Trogna damen. Hon stressar inte upp sig (så länge ingen skjuter). Satte sig ner mitt i smeten och viftade glatt på svansen!

Nu verkar lilla orkanen ha lugnat ner sig. Ska göra färdigt kakan.
Ha en fortsatt härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar