Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 12 september 2012

Rårörda Lingon och första lunchen

Yes igår kväll gjorde jag färdigt alla rårörda lingon. Jag testade att göra med mindre socker för tycker det kan vara gott om det är lite syrligt och inte för sött.
Nu finns det mycket lingon att köpa på torget på Lördagar. Köp hem en liten låda och rör ihop en sats!!

1 liter lingon
2-3 dl socker

Mosa lingonen lite.
Rör tills allt socker har smält,
Jag körde det i min bakmaskin ca 15 min och
sen var de klart. Smidigt.
Det tar lite tid när man rör för hand.
Lägg i burkar och frys in. Håller några veckor i kylskåp.

Ja idag var det första gången Belli åt lunch på dagis. Jag lämnade henne vid kl 9 och hämtade henne 12.15. Då var hon så glad och pigg(!) 
Hon va så nyfiken på de andra barnen som lagt sig på sina madrasser och skulle sova middag. Jag hade lite svårt att få med henne hem, hon hade nog gärna stannat.
Haha vilket litet dagisbarn man har. Fast tycker det är så härligt att hon tycker det är så roligt. Värmer mitt mammahjärta (L)

Idag när jag kom för att hämta henne sprang hon mot mig och då brände det till i ögonlocken. Min lilla flicka. Så mycket kärlek.
Imon ska hon få sova middag oxå på dagis. 

Ja idag delade jag ut reklamblad om tårtbakning mm. Så sprid gärna till vänner och familj att jag gärna bakar!

Ha nu en fin kväll. Jag ska bada Nowa eftersom hon bestämde sig för att bada i Dunkehallaån innan *morr* att den hunden är helt galen i vatten :P Så nu luktar inte hon hallon direkt..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar