Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 26 september 2012

Gulaschgryta

Nu befinner vi oss i Västerås. kul med lite miljöombyte! Resan hit tog lång tid även att det var lite trafik. Efter halva vägen kom jag på att Bellis säng var kvar hemma..

Kikade runt på blocket en sväng och hittade en begagnad resesäng:-D så det fick bli ett stopp på vägen.

Jag gillar verkligen och handla begagnade saker. Vissa grejer slits ju aldrig. En resesäng som man använder några gånger om året är ju perfekt och handla för halva priset. Bra köp=)

Svärmor hade lagat en fantastisk gulaschgryta. Så god. Är ju sånt "gryt-väder" ute med regn och rusk. Då behöver man en varm gryta med lite sting i!
Hon hade gjort med klimpar till som är vetemjöl och vatten som man blandar till en deg och sen häller i kokande salt vatten.
Ett ungersk recept. Lite speciellt men så gott.

Längtar tills i morgon när vi ska ut på olika utflykter. Så mysigt.


1 kommentar:

  1. Låter som ni har det mysigt! Hälsa Paula så mycket från mig! Jag har precis gått en promenix med Nowis i höstskogen. Mysigt värre! Jag lyckades även vakta henne från att rulla sig i skit! Nöjd! Nu ska jag jobba. Krama min favo-nobelle från moster Hannah

    SvaraRadera