Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 25 september 2012

Full Fart!

Ja ikväll är det en riktig bakverkstad här i köket =) Så roligt. Förbereder en massa till helgens tårtor eftersom jag ska åka till svärmor och hälsa på några dagar, Ska bli mysigt!

Så nu har det varit en blandning av marängbottnar, lemoncurd, marsipanblommor, chokladpynt och sockerkaksbottnar! Sen gjorde jag en laddning müsli innan. Så gott till frukost. Länge sen nu jag hade något hemma. Idag blev det med kardemumma!


Lillan var tillbaka på dagis idag. Hon blev lite ledsen när jag gick men sen hade de gått jätte bra. Och hon hade ätit maaaassa mat såklart. Haha lilla matmonster.


O visst går det muta Belli med något att leka med så man hinner fixa en stund i köket =)
Hennes favoritlek är att plocka ut precis allting ur min plånbok.
(det är det värt kan ja säga) ler*

Va härligt det är att jobba med riktiga råvaror. Känna doften! Slippa pulver och färdiga mixer. Ledsen att avslöja det men på många ställen så gör man inte mycket av sina grejer själv.
Det köps färdigt för att spara in på arbetstid. Så synd tycker jag.

Går ju inte jämföra en köpt tårtbotten med en hembakad, eller hur?

Nä nu ska jag kolla på "hela sverige bakar" Såg inte det förra veckan och hörde att det blev en succé =) Klart, vem gillar inte att baka liksom :P hehe..

Trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar