Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 2 september 2012

Gott mellanmål

Ja nu när man kommit in i mellanmåls takten (noga med småbarn*ler) så tycker jag det här knäckebrödet är kanon. Man slänger ihop smeten på nån minut och sen gräddas det i 1 timme. Färdigt. Och gott oxå =)

1 plåt

2 dl majsmjöl
0,5 dl linfrö
0,5 dl solrosfrö
1/4 dl sesamfrö
0,5 dl olivolja

2,5 dl kokande vatten

ugnen 150 grader
Blanda ihop allting och bred ut det på en plåt med bakplåtspapper.
strö över flingsalt.

Grädda i 1 timme.
Förvara i sluten burk.

Idag var jag o Belli på vätterstranden i Huskvarna. Så fint där. Söndagar är verkligen lugna dagar överallt.
Åker man genom stan på fm är det lite trafik, är man i lekparken eller på stranden är det nästan öde.
Belli var lycklig när hon fick traska omkring.

Vi skulle till Olssons Lågprisvaruhus. Hade helt glömt bort det stället. Det är som ett mini Ullared. Ni borde åka dit. De har så mycket fina tavlor och inredning och billiga barnkläder.
-Inte den bästa kvaliten på kläderna kanske men just ytterkläder är "ullareds priser" på. Så ta en titt där alla föräldrar ;0)


Skruttan i sin alldeles egna ryggsäck som hon ska ha till dagis.
Åå så sööt.


Nya fina kläderna från mormor o morfar.

Ja nu känns det lite pirrigt inför dagis inskolning. Jag är inte speciellt orolig för Belli utan det är mer hur jag ska känna. Det är ändå sen Maj 2010 som jag varit hemma med lillan. De är klart det kommer Kännas.

Nä nu ska jag förbereda surdeg för morgondagens bakning. Kommer ni ihåg att mata er surdeg? Det gäller att komma ihåg det.. Sen ska jag plöja några avsnitt av Heart of Dixie. Jag har blivit helt fast i den serien.

-Den är sådär tjejig, fånig, lite förutsägbar men samtidigt är det så härligt att bara dras med i lite kärleksdravel. Så ser min kväll ut =)

Trevlig Kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar