Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 5 september 2012

Ok jag ger mig!

På två saker..

1. OK jag är en vanemänniska. Jag gillar att ha det som det brukar. Nyss tänkte jag att -Nä ikväll ska jag inte ta en kopp kaffe, och sen käkade jag och så njaa. Jag måste ha en liiiiiten kopp kanelkaffe.
-Zebban brukar säga det på morgonen.. -Kaffe eller? Jag svarar alltid -JA! oo han svarar alltid. -Som vanligt då! hehe

Så nu när jag inte vet hur min närmsta framtid blir med studier, jobb osv så mår jag piss.Nä jag är ingen människa som vill kasta mig ut och se var jag landar. Jag vill ha ganska mycket koll.
(o visst jag kan vara spontan, med mindre saker Men jobb vill jag veta)

2. Jag är en blödig morsa. Haha. Innan var de lätt och vara kaxig och tänka att -Å hon kommer ha det så bra på dagis. Jo visst det tänker jag fortfarande men oj va jobbigt det känns att lämna henne där.
Som idag höll jag på att börja grina när Bellis skulle följa med ut i köket och se va kokerskan skulle laga för lunch. Jag satt utanför o väntade. Belli börjar störttjuta och kommer springandes till mig.
(diskmaskinen sattes igång så Bellis blev rädd för den. *hoost*oj vilken tuff tjej* hihi.)
För sen när hon är inskolad och något händer så kan inte jag vara hos henne. Då är det någon av dagispersonalen som får trösta.

-O detta handlar ingenting om att jag inte tror att de klarar det o blabla. Utan bara den känslan att inte finnas för henne. Vi är ju som en liten person. Det finaste Vi skapat (L)
Köpte en overall till lillan. 80kr
Så bra med begagnat.-me like*

Jag gjorde en bröddeg nu ikväll. Hade tänkt baka något sött men Bellis läggning tog tid så det fick bli bröd ist. Nyttigare ixå ;0)

Det är ett recept som vem som helst kan göra. Jag lovar dig. Så enkelt och nyttigt. Inget fett inget socker men det kommer bli så gott ändå. Believe me!
Man behöver inte ens en bakmaskin eller starka armar. Man kan röra ihop degen med en slev.
Så imorgon när jag bakat det ska jag lägga ut receptet och då kan ni alla börja baka bröd =)
Det är ett ljustbröd så Bellis kan äta det. Det tar emot lite att ge henne massa sötat bröd från affären.

Häromdagen bakade jag ju surdegsbröd. Det var spännande och se om det skulle bli något utav det efersom jag bakade utan jäst. O smaken blev lite åt finskt rågbröd. Haha. Ja hur smakar det tänker ni!
-Lite surt men ändå gott på ett lite konstigt sätt.



Jag har varit på jakt efter några fina servetter som jag tänkt klä mina lerkrukor med som står i köksfönstret och ser tråkiga ut. Svärmor lärde mig ett knep. Man kan ta en servett med något fint mönster tex och så köper man ett speciellt lim som man penslar över servetten på krukan.
När de torkat ser de ut som mönstret sitter i leran. Jätte fint.

-Problemet är bara att jag fortfarande inte hittat några servetter jag vill ha. Suck. Så nu köpte jag spetsband och satte på krukorna. Tycker det blev helt ok. El va säger ni?
Hoppas min Darling kommer hem snart. Så vi kan kika på Revenge. Väldigt spännande serie. trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar