Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 15 mars 2013

Fredag och bullbak!

Ja va härligt med helg! Ja klarade mitt religionsprov.hade riktigt bra poäng=) wooop wooop..
Känner mig lite stressad inför påsk nu med matte inlämning, naturuppgift, samhällsprov och historiaprov..Puuh.

Ikväll ska jag träffa några vänner och käka taco, gjort en glasstårta till efterrätt oxå. Spännande!
Så mysigt med tjejkväll och bara sitta och tjata!!

Igår kväll blev det bullbak! Älskar när det doftar nybakade bullar i lägenheten=) testade en ny fyllning, jätte goda!

bred ut ett lager smör på den utkavlade degbiten, strö över lite florsocker.
Riv apelsinskal (från vältvättad apelsin) över. Lägg lite mandelmassa längst den övre biten på degen. Strö över vitchoklad, riven.
Rulla ihop och dela i bitar och lägg i formar. Jäs och Grädda!

Åt en fantastiskt god lunch på djungel Thai idag med Zebban. Så trevlig personal och jätte god buffé, mycket bättre än chili Thai.

Trött tjej i morse. Hon har kommit in i en ny utvecklingsfas, så nu är hon jätte ledsen på morgonen när vi lämnar på dagis och det gör så ont i hjärtat.
Jag började nästan gråta också i morse..

Alltid när jag läser om utvecklingen för barn så stämmer det alltid så bra allt som händer. Idag berättade brorsan att vid två årsåldern kommer smaksinnet utvecklas och då är det vanligt att de äter sämre..

Ha nu en super skön kväll. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar