Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 27 november 2012

Wienernougat & utvecklingssamtal

6000 besökare nu. Härligt =) Vad glad jag blir. Tack för att du följer mig :P

Hur mår ni i höstrusket. Snacka om regn nonstop i 2 dagar. Jag har ridit Ellington mån+tis. Sååå mysigt :D Det gör mig så gott i hjärtat. Vi har varit i skogen båda dagarna. Så fått massa frisk luft och ljus. Vi behöver ljus nu i mörkret.

Utsikten från stallet. Man får passa så man inte trillar med när man tömmer
skottkärran och blir tjurmat ;P hehe..

Idag var det utvecklingssamtal med Nobelles inskolnings fröken. Jätte kul att höra henne berätta om Bellis hur hon är på dagis och vad hon gillar osv. Å är det något jätte mammigt, men jag blir så himla stolt? Haha. Blir så glad av att höra att man har en super go tjej som är lätt att lära känna och som leker bra ensam och med andra.
Å vad jag älskar den lilla ungen. (L)

Detta är ett jätte lätt och supergott julgodis. Väldigt uppskattat så passar bra att ge bort!!

100g flagad mandel
250g nougat
150g mörk choklad

Rosta mandeln i en torr stekpanna.
Smält nougaten i ett vattenbad och låt chokladen smälta i nougaten.
Tillsätt mandeln och häll upp allt i en form med bakplåtspapper
i botten. ca 15x20 cm stor form eller en brödform.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar