Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 11 november 2012

Grattis alla pappor!

Gjorde små skjortor med slips i marsipan.

Idag har ni väl uppvaktat er pappa? Jag tycker det är lite mysigt med mor- och farsdag. En liten extra tanke en gång per år tycker jag gott man kan göra. Zebban fick biljetter till en kampsportgala som är i Linköping nästa helg. Han har så mycket jämt med jobb så tycker han förtjänar lite nöje!

Jag bakade muffins i veckan. Några gjorde jag helt naturella som jag gjorde små bakelser av idag.
Gröp ur dem så det blir ett ganska stort hål i mitten.

Fyll med någon sylt och vaniljkräm blandat med grädde. Sen la jag på ett lock av marsipan.
Vill du inte ha marsipan kan du ha på mer grädde och spritsa eller klicka på så dom blir toppiga.
strö på hackade nötter, strössel, choklad eller vad du vill ha.



Muffins är alltid uppskattat och bra att ha hemma i frysen till oväntade fikagäster! Släpp loss fantasin och fyll dina muffins. Jag gjorde några med rollokola, några med krossade marianne och några med center choklad. Lägg i fyllningen innan du gräddar dem!

Blir ni lätt påverkade av saker?
Nu läser jag en engelsk bok och de dricker te typ hela tiden. Så nu när jag låg och läste en stund blev jag så sugen på te. Haha. Så här sitter jag med en kopp.
Har ni testat kamomill? Jätte gott te helt utan koffein. Bra på kvällskvisten ;0)

Nu blir det snart soffmys och film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar