Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 9 november 2012

Föräldrartips & surdegsprojekt

Oj oj vilket surdegsprojekt jag dragit igång. Det tar ca 3 veckor innan min surdeg är klar att användas för bakning :P Mina andra surdegar har tagit ca 5 dagar så detta blir en ny prövning. Har köpt en ny brödbok och där fanns detta surdegs receptet jag testar nu =)

Vill någon ha surdeg sen? Jag kommer ha ca 800g färdig surdeg och jag kan bara behålla 100 g. Så hojta till om du är sugen att testa surdegsbröd. Jag hjälper dej!!

Jag tänkte dela med mig av mina små tips till föräldrar. Jag blir alltid såå tacksam när man får höra något tips av andra så då tänkte jag att jag kanske kan hjälpa någon där ute !?
Detta lärde jag mig av min underbara vän Malin. Om ditt barn börjar blöda i munnen.
-Ge nappen. Det blir som ett tryck och blödningen slutar. Super smart!

Om ditt barn har envis hosta, Även kallad dagishosta. Man ska undvika hostmedicin till småbarn och ofta gör det bara hostan värre. Vi kör med socker vatten.
Värm vatten i micron, till ljummet. Blanda ner nån tesked socker. Och skaka.
Har funkat bra för Nobelle nu när hon hostar så mycket.

Har du något bra tips, dela gärna med dig!

Nu ska jag förbereda lite inför imorgon. Zebban fyller år!
 Och vi ska ut och käka. Har bokat bord på nya Vinoteket i stan. Så spännande. De har tapas på menyn.

Ska bli så mysigt med lite tid bara han och jag. Va länge sen man var ute oxå så det blir kul och få fixa ordning sig och hela baletten. 

Trevlig Fredag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar