Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 7 november 2012

Trötter..

Ja i eftermiddag har både jag och lillan varit riktigt trötta. Jag blir alltid lite stressad av att känna mig såhär trött eftersom  jag inte arbetar. Det känns som jag inte riktigt har rätt till att vara trött. Konstiga tankar kanske men jag har väldigt fria dagar nu om man jämför med de flesta.
Gjorde valnötsbröd idag.
Recept kommer!


Lillan satt i min famn och myste i säkert 15min. Rekord =) Så mysigt att få lite närhet av henne. Det är inte ofta hon kan sitta still så länge (L) Vi har bara varit hemma i eftermiddag och på ett sätt är det jätte skönt men det märks både på mig och lillan att vi blir lite för rastlösa.


Vi var ute efter dagis. Hon tycker det är så kul att titta på ån som rinner och de små vattenfallen. Men oj så nära att hon sprang rakt i ett tag. Puuh. Måste passa både henne och Nowa så de inte tar sig ett dopp.


Ja tror att vi föräldrar krånglar till det ibland. Vi vill så väl med våra barn men vi glömmer hur lätt de tar på livet. Vi var ute på promenad och jag säger till Belle:
-Vi kan gå till sandlådan sen.
Hon tar direkt fram sin spade och form som finns under vagnen och sätter sig på rumpan och börjar gräva i det som finns. Alltså löv och grus.

Hon behöver ingen sandlåda. Det bara slog mig hur lätt hon ser på allt. Hon är ingen materialist än i alla fall. Ingen åsikt om kläder, leksaker eller utseende över huvudtaget.

Å ibland kan jag tänka att ja vad ska vi nu gå och leka utomhus.. Men Belli blir ju lika glad vare sig vi går till Stadsparken eller bara utanför vår ytterdörr. Det är jag som krånglar till det.


Nu ska jag försöka få till lite Äppledryck här hemma. Sen blir det nog en härlig bokstund. Så mysigt när man hittat en riktigt bra bok som man bara kan försvinna in i. 

Kanske lite ostkaka till kvällsfika. Blev så grymt sugen på det efter jag läst en blogg igår där tjejen hade ätit det. Mums. Har ni gjort egen någon gång? -Inte jag men det måste testas nångång =)

Trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar