Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 14 november 2012

Barnprogram

En sak som jag uppmärksammat senaste tiden är svt-barnkanalen. Deras morgonprogram. Vi brukar ha på det en stund varje morgon. Jag tycker faktiskt det är riktigt bra. P.g.a flera saker.

De har morgongympa med olika rörelser som man(barnen!) ska göra.
Tandborsting varje morgon då programledaren borstar tänderna.
De har klädtävling så barnen ska tävla mot programledaren och hinna klart inom 1 minut.
Och de har almenackan där de säger dagens datum och vilken dag det är.

Ja tycker det är kanon att blanda in vardagsgrejor och inlärning i lek. Ja har inget minne av att någon av dessa saker var med när jag tittade på barnprogram?
Kul att tv kan vara något läringsrikt också för barnen.


En liten rolig grej.. 
När jag såg den här "klä på sig tävlingen" på barnprogrammet så sa jag lite kaxigt till Zebban..
-Asså tycker verkligen barn att de här är kul?

Sen gick de några sekunder och jag kläcker..
-Nä hon kommer inte hinna!

Haha snacka om dubbelmoral. Jag blev till och med inne i tävlingen och började titta på timglaset. Så JA barnen tycker att det är roligt. *blink*
Jag längtar lite efter snö. Så grått och mörkt ute nu.
<kommer ni ihåg vintern för 2år sen när det var 0,5 meter på vissa ställen mitt inne i stan..


Öppethus idag på förskolan. Jag fick se några filmklipp som personal hade gjort.
Ett när de filmar när barnen ska sova middag.
Mitt hjärta smälte när man ser lilla snuttan skutta in i rummet och lägga sig på Sin madrass, ta sin napp och lägger sig och drar över filten.
Så häftigt att alla vet sin plats och lägger sig och somnar!!

Sen fikade jag o Bellis ihop. Och tittade på några till filmklipp. Ett när de har sångsamling. Alla barnen sitter på sin dyna fint på rad i en halvcirkel. Och de sitter verkligen stilla hela sångsamlingen. Jätte imponerande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar