Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 13 november 2012

StorBak och secondhand

Pjiiiu vilken dag det blev. Pust och stön. Jag har börjat baka lite inför försäljningen som är nästa Söndag. Tänkte att jag hinner väl med några omgångar knäckebröd nu på förmiddagen.
Men tjii fick jag. Haha. Det var gaaanska fullt upp där ett tag. Plåtar som gräddas, degar som jäser, det ska kavlas och 40grader varmt i köket ovanpå det. Jajjemän.
-Men så roligt =) jag gillar att få organisera, planera, baka, baka och baka lite mer =)

Så när jag hämtade lillan på dagis gick mina ögon lite i kors. Blev så trött. Haha.
Belli har blivit värsta kramtjejen. Oj vad hon delar ut kramar till alla. Kom fram en fröken från en annan avdelning och berättade att hon hade kikat lite på Belli ute på gården på förmiddagen.
-De fick ögonkontakt och då sprang Belli fram och gav henne en bamsekram.

Så söt! Stolt mamma (L) Och innan vi kom iväg från dagis (vilket tar minst en kvart eftersom bellis inte är jätte glad av att gå hem) *ler* så kramade hon alla tre fröknarna.


Det slog mig häromdagen att jag helt glömt bort att kika i seconhandaffärer. Typ Erikshjälpen och rödakorset. Förr kunde jag gå några gånger i månaden men nu var det evigheter sen.
Har bara helt glömt bort att det finns. Så idag blev det ett besök på Rödakorset.

Var ute efter glasflaskor men det var det dåligt med. Hittade 4 glöggmuggar för 20kr.
Billigt och bra. Vi dricker knappt en flaska glögg på hela julen så vi har klarat oss med vanliga glas men det är ändå lite julstämning med glöggmuggar. Storleken är ju perfekt.
Inte speciellt snygga men i alla fall juliga =)

Behöver du julpynt, julgransfot, lampor med mera så åk DIT! jag hittade en julgransbelysning för 40kr- Erikshjälpen på Österängen brukar ha mest julsaker tycker jag.


Åå äntligen har det doftat jul här hemma. Mmm. Varje gång jag varit ute och kommer in känner jag saffranslukten. Härligt. Får bli ett lussebak nästa vecka!!

Imorgon blir det ett stort bak med tekakor. Va roligt att så många vill ha. Känner jag lite press.
Så hör av dig du oxå om du vill ha tekakor imorgon.

Nä tillbaka till planeringen. Kram på er !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar