Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 16 november 2012

Smörgåstårta & Squeeze.

När jag var och handlade idag köpte jag ett litet mellanmål åt Nobelle. Det är fruktpuré eller smoothie i en "squeeze" förpackning..
Hon blev såklart överlycklig att få testa något nytt =)
Lätt att göra henne nöjd...(än i alla fall ;)



Varför blir det alltid så, När jag tänker att -Nej ja tar inte stövlarna på henne idag..

Då ska hon givetvis hitta den största pölen hon kan och vada igenom *gaaaahhaa*

Smörgåstårta idag. Mormor ska ha kalas i morgon så jag har förberett  två tårtor till kalaset.
En med skinka/salami fyllning och en med räkor/leverpastej/lax.
Hoppas dom blir goda.
Lägger ut recept imorgon när vi ätit dom :P

Va säkert 4 år sedan jag gjorde smörgåstårta så det var så roligt att få göra det idag !!!
Komponera olika röror och dekorera dem fint imorgon!!!


 Den här veckan har det blivit väääldigt mycket handlat för mig. Eftersom jag förbereder till öppethus nästa Söndag så behövs det en del ingredienser + att jag behövde allt till tårtorna.

Men visst fick jag ta en tur till Konsum i alla fall. precis när jag skulle sätta igång märkte jag att min beräkning på bröd var väldigt snål. Shit va mycket de gick åt.
Å fast ja skrivit handlingslista så glömde jag ändå majonäs.. Morr*
Händer detta bara mig eller blir de så för er med??


Titta på den här godingen som kom med i räkorna jag köpte.
Är någon liten mal ser det ut som..
Tur de var frysta !

Såhär bubblig och fin är surdegen nu efter ca 1,5 vecka.
Halva tiden kvar innan jag kan baka med den. Ska bli sååå spännande och se resultatet på bröden sen.  Jag matar den lite varje dag.

Skål! Och ha nu en jätte trevlig fredagskväll. Jag får alltid en så mysig känsla på fredagar. Hela helgen framför sig. Gott det. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar