Heidi Bakar

Heidi Bakar

lördag 24 november 2012

Islandshästridning och första lussebaket!!

Vilken härlig dag :D Strålande sol, goda vänner och islandshästridning!! Underbart.
Fick det i födelsedagspresent av mina fina vänner. En tur på islandshäst i Ölmstad. Väldigt roligt.
Vi packade in oss i bilen strax efter kl 10 idag och styrde bilen mot Ölmstad.


Hästarna stod uppbundna och väntade. Och två väldigt goa och trevliga ägare till hästarna. Vi fick hästarna tilldelade och gav oss iväg på en 1,5 timmes tur. Stora delar av ritten var utmed vättern. Vilken utsikt!

2 av stona hade föl på 6mån som stod i hagen och väntade. Blev matdax direkt när mammorna kom tillbaka!!
Jag & Isa

Blev både skritt, trav, tölt och galopp. Alla hästar var väldigt pigga och tyckte det var jätte kul att komma ut i skogen. Hanna hade otur och få en riktig liten bestämd dam som gjorde utfall och attacker mot de andra hästarna. Annars skötte sig alla bra.

Jag rekomderar verkligen http://www.fingalstorpsislandshast.se/ Trevliga, bra tur och fina hästar.




Vättern är till höger om oss.

Jag har bakat första lussebullarna för i år. Å så mysigt. det enda som saknades var julmusik. Vi spelade alltid det när vi bakade hemma hela familjen. Det sitter liksom kvar.
Lägger upp mitt (eller mammas recept) Mammas lussebullar är så himla goda. mina är aldrig i närheten för hennes slår alla!! 

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar