Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 5 november 2012

Jag längtar...

Till JULEN! Ska bli så mysigt och det märks att alla längtar lite extra i år eftersom julafton är på en måndag så det blir fler lediga dagar. Jag vill börja med lussebak, pepparkakor, glögg och det bästa av allt -Julgodis!!

Men man märker att de flesta familjer har samma problem, -Hur gör ni vid jul?
-Hur delar ni upp er bland släkt?
Ja tror helt enkelt man får inse att man kan inte göra alla nöjda och försöka att inte flänga runt för mycket. Julen är trots allt fler dagar än bara julafton så dela upp det i stället.
Det handlar trots allt om att man ska ta det lugnt och umgås på julen tycker jag.

Ska man ha julklappar? -Ja kan känna mig lite klyven i den frågan. På ett sätt tycker jag det är mysigt att planera lite och klura ut vad man ska köpa till familjen.
Men samtidigt så konsumerar vi bara mer och mer i världen och det känns heller inte så bra.
Jag tycker att lagom är bäst. Någon juklapp till varje person för en mindre peng.
-Tycker tanken räknas.


Ska man ha julgran?
Jag gillar inte plastgranar. För mig känns det helt meningslöst (undantag om man är allergisk, då är det kanon med plastgran)
Men svårt att veta hur det blir med lillan. samtidigt måste hon lära sig att hon inte kan pilla på allt.
För det är så speciellt med grandoften och det blir sån julstämning av granen.

Ja visst är det lite att fundera på inför julen? =)
Fast jag känner mig lugn inombords för det mesta är matriella ting och för mig handlar det om att umgås med familj och vänner och bara mysa och äta massa god mat *ler*


1 kommentar:

  1. Jag längtar också till alla julförberedelser! I huvudet är planeringen i full gång! :)

    SvaraRadera