Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 27 augusti 2012

Sista kapitlet

Ja nu är det min sista mammavecka. Hhhmm.. De är blandade känslor. Ska bli så spännande att skola in Belli på förskolan. Och då blir det mer "heidi tid". Men samtidigt så har vi umgåtts i princip varje dag sen Maj förra året. Vi är som en person. (även om Bellis vilja börjar bli väldigt stark, fniss*)
'

Det hade givetvis känts bättre om jag visste att jag kommer in på Komvux eller om jag hade haft en fast anställning på en arbetsplats jag verkligen hade velat jobba på. Alla frågar varje dag, flera stycken...
-Jaha ska du jobba nu då....?
Ja vet att folk menar väl men det är så jobbigt att inte kunna svara helt på den frågan och varje gång jag har svarat blir jag mer orolig för vad jag verkligen ska göra>>?

Men Bellis kommer bli ett riktigt dagisbarn. Jag brukar säga det till Zebban att hon blir säkert ett av dom barnen som säger...
-Men kommer du och hämtar mig NU, jag vill inte gå hem.

Det senaste Belli-bus har lärt sig är ordet Tack. Så de kör hon med typ 100ggr på en dag. =)
Sen har hon lärt sig att trycka själv på knapparna i hennes ljudbok. SÅ rättsom det är hör man henne skratta. Och då har hon lyckats få igång ljudet. Så stolt.'

Hon har även börjat bli lite mallig när jag sätter ett diadem på henne eller säger att hon är så fin. (wii hon kanske blir riktigt flickig =) )




Gick en promenad upp till Willys och skulle handla innan Z slutade jobbet.
-Inte rätt dag att handla kan jag säga.. Puuh vilka köer.
Och en uttråkad Belli på det. Njjaa inte jätte smidigt.

Vilken sommardag det blev idag. Jag, Belli och Nowa gick till Kålgårdens lekpark. Super härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar