Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 19 augusti 2012

Födelsedagskalasx2

Ja i helgen var det kalas igår och idag, Mycket trevlig kväll hos Malin o Marcus igår. Super god mat och trevligt sällskap. Jag och Zebban tyckte de va lyx att kunna sitta hela kvällen och äta i lugn och ro och prata utan att en av oss behöver springa efter lillan. Skönt med lite egentid.
 
Jag gjorde en presentkorg till Malin o Marcus.
Tycker det är kul med något personligt.
Det behöver ju inte vara hembakat utan man kan fylla den med
godis, en bok, vin, choklad, ost/kex mm..
Finns ju massor av saker och det är en bra present om man gillar att pyssla och fixa! 




Idag hade vi kalas hemma. Tack snälla för alla fina presenter. =) Jag och Siss hade förberett lite av fikat i veckan och det va väl tur för idag hade jag och göra. Men så kul att baka när man får fikagäster. Då brukar jag passa på att baka olika sorter.


Tartletter med vaniljkräm, hallonmousse och färska bär


Cupcakes med lemoncurd och maräng


Devilfood Cupcakes.
Hälften med mörkchoklad- o hälften med vitchoklad frosting


Smördegsbulle med nutella, mandelmassa o choklad.

Bellis var så söt i sin klänning och små toffsar.
Vi blev lite förvånade att hon kunde gå ner på golvet och leka
medan vi satt kvar vi bordet och fikade..
Inte hänt innan. !! 


1 kommentar: