Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 14 augusti 2012

Heidis Dag


Ja det känns så faktiskt. Idag har jag haft en väldigt härlig dag.
Matilda var barnvakt från halv 12 idag till 17. Så jag har fixat och grejat här hemma. Man hinner väldigt mycket på några timmar. Förberedde inför helgen med tårtor och kakor. Lyssnade på musik. Läste. Städade badrummet. Va ute och sprang. Åt i lugn o ro. Vilade en stund. Och tankar som:
-Jaha var det såhär dagarna var innan Bellis kom? Jag lyssnar på vad jag känner för och gör det! Underbart!

Men när klockan hade blivit halv 6 och lillan inte kommit hem än värkte det i mamma hjärtat. Oj va jag saknade henne. Underbara unge. Tänk vad mycket man kan älska någon.

Men nu känner jag mig fulltankad med energi. Lev här och nu. Skjut inte livet till framtiden.


 Jag kokade blåbärssylt igår. Så gott på pannkakor eller frukostfilen. Synd bara att man behöver så mycket blåbär till en liten burk ;0)
1 burk
1 liter blåbär
1,5 dl syltsocker
1,5 dl strösocker
0,5 vanilstång

Varva blåbär och socker i en kastrull. 
Dela vaniljstången och skrapa ur fröna.
Lägg ner frön+stång i kastrullen.
Låt sylten koka upp på medelhög värme och rör då och då.
Låt koka ca 15min.
Skumma om det behövs.
Häll upp sylten i en väl rengjord glasburk.
(jag brukar sätta in burken i ugnen på 100grader när jag börjar koka sylten-)
Förvara i Kylskåpet.



Lilla snuttan (L)
Var och köpte en stor båt till henne idag. Är ju så billigt med plastleksaker så de kan man skämma bort henne med :P hehe.. 


En annan konstig sak som ofta händer mig (känns det som iaf)
Var inne på Apoteket idag och ser när jag kommer in att dom har ett bord med produkter det är 25% rabatt på.. börjar kika lite och ser att det schampo+balsam+ inpackning jag köpte förra veckan fanns på bordet.. morr. aja tänkte jag och går vidare in..
tittar på nästa bord med 25% rabatt. Ajjamän där står ansiktsrengöringen jag köpte förra veckan..
ännu mera morr... 
Betalar och på väg ut ur affären ser jag -Flux munskölj- nu 50 kr istället för 64 kr..
Jag hann tänka att det här måste vara nått stort skämt.
-Hur kan jag ha lyckats köpa varje produkt förra veckan som nu är nedsatt??
Ja visst det va ca 10-20 kr på varje pryl men det blir en del när man lägger ihop allt.
MORR MORR..

Trevlig Tisdag. Kram/H


1 kommentar: