Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 9 augusti 2012

God Kycklinggryta

Go´kväll på er. Va tror ni jag gör..Jajjemän dricker mitt kvällskaffe -Gott!! Jik har träningsmatch ikväll så jag passar på att baka en tårtbotten till helgen samt förbereder fyllningen. Blev ju sol och varmt(!) idag efter lunch. Jag och bästa svärmor tog en fika på Bageriet..
 Ja tog en havreboll. Och gillar man chokladbollar som jag så var detta
en riktig besvikelse. Fy inte alls god. Var är kakaon?


Tänkte tipsa om en god kycklingrätt med lime. Väldigt snabb att tillaga så passar bra en stressig vardag =)

4 portioner
3 kycklingfiléer
4 dl cremefraiche
2 dl vatten
1 hönsbuljongtärning
1 lime
2 tsk soya
2 msk honung
salt
peppar

Bryn kycklingen några minuter i olja. Salta o peppra
Tvätta limen noga och riv skalet. Blanda ner saft+skal i pannan.
Tillsätt resten av ingredienserna och låt det puttra ca 10min.
Smaka av och häll ev i mer honung eller soya.
De gäller att hitta en god balans med sött/surt/salt.
Salta o peppra.
Servera med ris eller couscous o sallad!!!

Har haft 3 härliga dagar när svärmor varit här, kul med sällskap. Tycker det kan bli lite ensamt på dagarna. Idag gick vi till öppna förskolan på fm. Första gången på flera veckor eftersom det varit semester stängt. Belli blev överlycklig. Så kul att det finns ett sånt ställe att gå till.
Igår blev det en god lunch på Piren, får passa på nu sista sommarmånaden.. 

Nä tillbaka till bakningen =) Tjoohoo..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar