Heidi Bakar

Heidi Bakar

lördag 23 november 2013

Pepparkaksdeg & filmtips

Hej på er bloggisar. Härliga Lördag! Riktig kyla idag, sådär så det biter tag i fingrar och kinder när man är ute. Jag och Ting tog en långpromenad nyss. Väldigt behövligt eftersom ögonen gick i kors efter vår middagslur. Visst det är väldigt skönt att sova middag men fy så trött och seg man blir.

Jag pluggar matte och Zebban har tagit med lillan till en kompis. Fotbollsmatch på tv så undrar hur mycket av matchen de får se med två 2-åringar :P ?
Tänkte göra en pepparkaksdeg ikväll så vi kan baka i morgon. Vet inte vad jag ska göra för recept än.. Det skiljer lite faktiskt och jag gillar att testa något nytt varje år. Julpyntet får vänta till nästa helg men det är så roligt med allt sådant nu när Belle också tycker det är roligt med julstjärnor, tomtar och granar.
Granen ska in tidigt i år i alla fall. Tycker det är som mysigast nu innan julafton sen tröttnar jag fort när julhelgen är över. Lika så med julfika-. Visst är det godast nu innan all julmat?


Tänkte ge er ett filmtips på 2 filmer som är gripande. Jag gillar såna filmer ibland men jag blir alltid så tagen av filmer och böcker så det går bara någon gång ibland. Zebban brukar påpeka att det bara är film!
-Men jag blir alltid väldigt gripen och en film kan sitta kvar länge i mina tankar.

Den ena är Lovelace och den är faktiskt baserad på en verklig händelse så den gjorde den ännu mer gripande eftersom detta faktiskt har hänt. Det är med mycket känslor. Man kanske inte bör vara för "fin i kanten" eftersom det handlar om en tjej som spelar in porrfilm.
Amanda Seyfried som spelar huvudrollen gör det så bra. Se den!

Sen har "känn ingen sorg" kommit ut på dvd nu såg jag- Så bra film om du gillar när det är lite musikal av det. Jättebra låtar och mycket känslor, kärlek, sorg och drömmar. Om man inte gillar Håkan Hellströms låtar speciellt mycket tror jag ändå du gillar filmen för låtarna får en egen handling när man ser filmen.
Också duktiga skådisar!



Back to work. Trevlig kväll önskar jag dig. Kram där ute i mörkret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar