Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 6 november 2013

Godaste örtsåsen & ny design

Hejsan! Vad tycker ni om det nya utseendet? Det är min duktiga man som har fixat. Han tyckte min sida var så oorganiserad och stökig. Jag har inte så mycket intresse av det så verkligen kanon att han fixade det åt mig. Tack fin!

Redan Onsdag. Har bakat bröd idag. Två sorter. Tycker det är smidigt när man ändå gör en deg och redan har kletat ner degbunken, kan man lika gärna köra en omgång till. 

Här har det varit full fart under eftermiddagen som alltid. Vi har lekt att vi solar. Så gulligt.
-Nu ska vi sola mamma!
Så lägger vi oss på golvet helt stilla nån sekund och sen ska vi "äta päron".
Var får de allt ifrån?
Och varför inte ha gummistövlar inne liksom ;) ?

Gjorde en god lax till middag. Tycker oftast laxfilé  är godast i all sin enkelhet. Stek i smör och krydda med salt, peppar och citronpeppar. Och ge filéerna ordentligt med färg. Hög värme i början.

Men såsen blev så god. Letade desperat i kokboken efter en sås som passar till Belle, inte alltid lätt men den här blev klart godkänd av henne.
Snabb och lättlagad också, kan ju inte bli bättre *blink

2 dl creme fraiche
2 tsk senap (dijon om du vill ha kraftigare smak)
2 msk örter, gräslök, dill, persilja eller dragon
Liten klick honung


Värm creme fraichen på medel värme i en kastrull ihop med senap. Tillsätt hackade örter och honung. Klar att servera. Yummi.
Passade väldigt bra till fisk men tror absolut den är god till kyckling och kött.

Jag läser om välfärd nu. Väldigt intressant. Stora frågor att tänka igen om kostnader för våra välfärdsfaktorer. För- nackdelar osv.
Ska försöka bli färdig med det ikväll.

Vet ni? Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men shit vad Bo Kaspers orkester är bra. Vilka låtar!! Lyssnade på samlings skivan idag när jag var ute och sprang. Så fina texter och hans röst är behaglig att lyssna på.
Tack "så mycket bättre" för den upptäckten =)

Visst är det programmet mysigt. Gillar att nya låtar för nytt liv. Tycker den äldre gubben är grym på att sjunga. Pinsamt att jag inte minns hans namn men han gjorde Bosses låt så bra. På Lördag är det Kens tur. Spännande att höra rap bli pop och kanske rock ? :P


Mina tjejer. Som alltid är med när jag och Belle leker.
De ska vara i mitt knä helst och Belle blir så sur. Hihi.


Ha nu en bra kväll. Kram Kram (o testa såsen!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar