Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 26 november 2013

Ny vagn....igen!

Hej fina! Mår ni bra? Härligt vi haft det idag med sol. Kallt men sol. Viktigast. Det blev overall premiär idag för lillan. Kändes som det var dags nu. Konstigt att man skriver overall men uttalar åverål. Eller är det bara vi i Jönköping? ;)
Belle har så söta uttal. Jantar = Vantar Toffaj= toffsar 
Inte lätt med alla ljud. 

Jahopp då var man sjuk igen. Eller sjuk och sjuk men huvudvärk from hell trots alvedon? Så märkligt och så feber till och från under dagen. Måste vara en riktigt seeeeeg förkylning.
Ja som hade planerat lite pepparkaksbakning idag men icke, får bli en annan dag.



Jag köpte ju en ny vagn för inte så länge sedan till Belle men nä, den var inte så bra. Gnisslar så öronen lossnar och drar så åt vänster så när man är ute får man ta i och hela tiden trycka den åt höger och så två hundar på det. Nä inte så smidigt.
Hittade en Brio sulky på blocket snorbilligt. Funkar fint. Jag och Belle gick promenad länge i lägenheten (läs 20 varv runt köket) haha. Så hon verkade nöjd-

Igår var jag och mamsi på shopping i Ullared. Mycket trevlig och massor av folk såklart. Men hittade bra julklappar till Belle och annat smått och gott. Köpte en glögg med hallon/lakrits smak. Spännande att testa!



Köpte en tomte som Belle har burit runt så nära och gosat med. Första hon sa imorse:
-Var är stora tomten?
Sötis. Äntligen ska adventsljusstakarna fram i helgen. JA! Hög mysfaktor på det. Synd bara att jag inte fyndade några på rean som var i Januari. Det är då man kan hitta riktigt fina stakar till 50%- Men ikke. Blir alltid lite snål och tänker att -Ääh det är ändå så långt kvar till nästa jul och så tjoff är den här igen och jag ångrar mig alltid!!




Ska göra en adventskalender också. Ja, jag vet hon är 2 år men det struntar jag i. Lite kan hon säkert förstå och paket är kul =) Mamma tipsade om julgranspynt som paket och det kommer nog bli poppis. Blev även en julkalender till TVkalendern. Ska vara "barna hedenhös" i år. Så kul! 
Fredde Granberg är med (ragge), Björn Gustafsson och min favorit Per Andersson, ni vet komikern. JA!


Så välkommen 1a advent, vi längtar.
Ha nu en skön kväll. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar