Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 28 november 2013

Granar & risgrynsgröt

Hej torsdag! Snart helg igen!! Inte dumt. Idag fick vår innergård en gran. Den var inte mycket för världen men -hej det är en gran med belysning i alla fall =)

Gick förbi Statoil på Kortebovägen och där har gran försäljningen börjat. Luktade så gott när vi passerade alla fina granar. Jaaa en och annan tunnis var det men såg flera tjocka, täta!

När jag pluggar hemma tycker jag det bästa är att slippa tids stressen på morgonen. När man ska till jobbet så är det alltid bråttom men när jag ska vara hemma sätter jag mig vid köksbordet, kokar kaffe och startar datorn.
Ofta inte ens borstat håret, mysbyxor som är totalt urtvättade och en av Zebbans tröjor och thats it. Så nu först kl halv tre har jag lagt på fejjan och bytt om.

Häromdagen lagade jag risgrynsgröt. inte så nöjd. Jag gör bara på gryn, vatten och mjölk. Hur gör ni? Förstått att många har i grädde och socker.
Ska nog köpa kanelstång och ha i!

Nu ska jag dricka kaffe och vila en skvätt till grannens hunds ylande innan lillan ska hämtas! Hoppas du har en härlig dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar