Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 20 november 2013

Godaste sötpotatismoset

Hej på er. Just nu känns det som att jag borde skjuta mig i huvudet.. Nä verkligen inget att skoja om men min matte är helt hopplös!!! *skriker*
Hade gjort 2 tal på en timme typ... Gaah det är så konstiga ekvationer och namn på allt. Känn på detta:
-"konjugatregeln" eller "andragradspolynom"... Uj Uj vad jag sliter mitt hår.
Ni som gjort Matte B med högt betyg, jag säger bara -Grattis! -Väldigt bra gjort.
Jag satsar på ett G just nu. 

Till något roligare... Idag lagade jag sååå god mat. Hade köpt sötpotatis förra veckan som jag helt glömt bort men hittade dem idag och googlade fram ett recept på potaitsmos. GUD vad gott det blev. Och så mycket nyttigare än vanlig potatis. Ni måste testa! Måste!
Och snabbt går det också och bara att mosa med en gaffel, slipper ta fram visp och grejor.
Stekte mandelpanerad torsk till. Yummi!

3-4 portioner

2-3 sötpotatisar
0,5 dl grädde
en klick smör
salt o vitpeppar

Skala potatisen och skär i mindre bitar. Lägg i kastrull med vatten och koka på svag värme ca 10 min.
Häll av vattnet. Tillsätt en klick smör och varm grädde. (jag micrade den 20 sek). Mosa ihop med en gaffel och krydda. Klart!
Servera med kött eller fisk. Mumma!!

Mandelfisk är också smidigt. Köp mandelmjöl eller krossa mandel i en mortel och vänd fisken i mjöl, ägg och mandel (i den ordningen) Stek i smör och olja på hög värme!


Hon är så noga med sina gossedjur snuttan. Pratar med dem, "byter blöja", matar och går med vagnen. 

Ha nu en bra kväll! Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar