Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 21 november 2013

Naturgodis & randig kaviar

God afton i stugorna. Allt väl? Jag har precis gjort mig en kopp te. Älskar verkligen höstens stora fördelar med tända ljus och te- Aaaah gott det. På Willy´s den här veckan har de extrapris på naturgodis och ja det är fel ord att använda extrapris för då tänker man -Billigt! Å så är det inte, nu kostar det endast 74kr per kilo! I ställt för 130kr som det annars kostar. Asså det är så galet dyrt, 130 kr ?
Visst nötter är dyrt men allt annat som finns som rostad majs och mexicochipsen som väger typ ingenting kostar också 130kr/kg-

Jaja det är i alla fall gott. Såhär sitter jag och smaskar naturgodis- Perfekt till te och värt sitt dyra pris....någon gång ibland ;)

Har ni testat Kalles randiga<? Jag läste i en blogg att hon tyckte det var den bästa uppfinningen efter lyset men njaaa riktigt där är jag inte än men helt ok ändå.
Har bestämt att jag ska försöka lära mig att gilla det.. Hehe typiskt småländskt tänk att inte slänga utan minsann äta upp det man köpt.

Oj vilka viktiga saker jag har på hjärtat i kväll. absolut inte. Men skönt att prata om vardagliga saker när man har mer än halva hjärnan full med matte. Å vilken lyckost jag är som har ett mattegeni till lillasyster. 

Imorgon är det freeeeeeedagsmyyyyyyys *sjunger* -Snacka om att OLW verkligen lyckats med sin reklam gingel. Först var det kronfågel med "på torsdag äts det ärtsoppa på Lördag är det fest, men Fredag är ändå den dagen som känns bäst" *traaalala*
Ja det är kul att Belle gillar vår lilla middag på Fredagar i vardagsrummet och så får hon något speciellt efteråt, lite popcorn eller choklad kanske.

I Lördags åt hon halva chokladen på ett kinderägg. Ni vet dem med en liten, liten leksak inut?
Shit vilken kick hon fick. Jag och Zebban bara tittade på varandra. Lillan sprang som en duracellkanin i vardagsrummet. Haha. Godis ger verkligen energi.. 

Fick städhjälp i tvättstugan. SÅ roligt att barn vill så mycket. Så fort man gör något vill hon också prova. Verkligen imponerad av deras driv på livet. Att hela tiden lära sig, titta och fråga.


Så God natt och sov sött. Vakna med ett leende i morgon. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar