Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 20 september 2013

Pannkaksfredag & tårtbakning!!

Ja Fredag. Redan?! Inte att klaga. Jag fixade pannkakor till middag. Mumsfilibabba =) Tog havremjölk i stället för vanlig. Ingen skillnad smakmässigt men ändå kul med lite annat!

Brukar köra på:
6 dl mjölk
3 dl vetemjöl
3 ägg
salt
en klick smör
Visst är det gott med vispad grädde till? Det är liksom
"pricken över Iét" 


Belle åt för glatta livet. Oj vad hon gillade det. Sa bara svisch så var hennes mat slut.
-Mee, Mee, mee... (alltså mer)

Idag har jag gjort två tårtor på beställning, ja så ni förstår min lycka idag! Wiii. Så roligt =) Älskar att få stå och "pyssla" med dem. Ni får se bilder i helgen..

Lillan lekte en lång stund själv i eftermiddag (läs 10 min) haha. Blir förvånad när det händer att hon leker ensam. Kikade in och såg att hon lagade mat och dukade på mattan. Tänk vad mycket de läser av oss och kollar in vad vi gör. -Bäst man börjar passa sig nu med vad man säger! Haha.
Nowa ville såklart sno hennes goda plastleksaker och Belle skriker efter henne. Ja de är som tre små syskon mina tjejer. Hehe. Underbara!



Nä nu börjar väl fredagsmyset i soffan :P ? Citygross kör riktigt billigt godis den här veckan så jag har en ganska stor påse framför mig. GottGott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar