Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 22 september 2013

Besök på Bondgård

Söndag kväll och snart Måndag. Hur mår ni? Hoppas ni njutit av helgen. 
Solen har ju hälsat på i alla fall. Vi hade en trevlig förmiddag på Tenhults naturbruksgymnasium igår.
De hade öppet hus så vi fick hälsa på alla deras djur. Väldigt mysigt men jag tror att jag uppskattade det mer än Belle.. Hehe. Hon hittade en grushög utanför ladugården som hon tyckte var höjdpunkten på besöket *fniss* Jag smälte när jag fick se kalvarna som var 1 och 2 dygn gamla. Sååå söta.



Här hade de tagit ut ett får och en get som alla fick hälsa på. 
-Titta Bä-Bä, sa Belle. 


Kalvarna ville ha mjölk så de försökte med fingrarna.. Detta tyckte Belle var roligt.
-Haha, han slicka. Tjöt hon av glädje.


Senare på eftermiddagen tog jag och tjejerna en promenad, eller promenad är väl att ta i. Vi kom väl 1km i alla fall på typ 1 timme. Men de hade så roligt alla tre så vad gör det. Lillan plockade löv som hon skulle ta med hem.
Mina hjärtan (L) Visst är dom underbara. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar