Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 17 september 2013

Första Godispåsen


Ja det är många beslut som ska tas som förälder och är det något som är känsligt så är det just detta. Oj Oj om man råkar kritisera eller ifrågasätta någons beslut eller uppfostran över sitt barn. Det är absolut inte OK har man lärt sig. Jag tycker att det bästa är att inte bry sig så mycket om vad andra gör och gå på sin egen väg.. Mycket lättare sagt än gjort men det är trots det som ändå blir bäst i slutändan.

En sak som diskuteras mycket är just mat till barnen. Det är verkligen intressant att se hur engagerade de flesta är i sina barns måltider och vad de ska äta och absolut inte får äta. Det diskuteras om förskolan ska få servera något sött som saft, bullar osv. 
För mig blir det lite för stort. När jag ser hur en del vuxna äter och deras matvanor så känns det så påklistrat att vara sååå noga med barnens mat. För är det inte så -Barn gör som vi gör, inte som vi säger?
Självklart tycker jag att det är viktigt med nyttig mat men för mycket förbud tror jag leder till motsatt effekt.


Belle älskar sötsaker (vem gör inte det?!) och hon får fika med oss. Blir lite svårt att ha en mamma som bakar mycket och sen inte få smaka något själv. *ler*
Vi har gett henne choklad någon gång och det är hennes favorit. Men i Lördags var det första gången hon fick en egen liten godispåse. OJ vilken stolt tjej!
Fick hålla i båda hennes armar när vi var inne i butiken, hon förstår inte riktigt det här med betala först och smaka sedan. Hehe.
Så en liten påse med 3-4 bitar blev det. Som tog slut i ett nafs. 

Sen ser jag ingen mening med att köpa lördagsgodis till henne innan hon vet vad det innebär. Så det tar nog ett tag till innan detta blir en vana på helgen. 


Här kommer lite bilder från leklandet i Söndags. Vi hade sådan tur att vi var där redan kl 10 för det var så lite folk då. Ljudnivån var hög trots lite barns så jag kan föreställa mig hur det blir när det är fullt.

 Full fart. Mamma fick ställa upp :P


 Tyvärr är det lite suddigt men har man en liten tös med så mkt spring i benen är det svårt att få klara bilder..
Supersöta kläder från Gammel-farmor och farfar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar