Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 25 februari 2014

Goda västerbottenpajer

Heeeello! Solen skiner! Woooop wooop. Vad härligt =) Jag och Ting var ute och sprang, så skönt med solen i ögonen! Ting är sådan soldyrkare och letar upp varje liten strimma sol som lyser in och så ligger hon där och gottar sig. Nowas springrundor är över sedan länge. Hon får alltid en liten promenad efteråt i stället. 



Ser ni krokusarna? Vårtecken!

Jag har berättat för Belle att Nowa är gammal och att hon varit hos veterinären osv.
Igår var Belle så go och sa:
-meen hur är det med Nowa då?
Och gav henne en sådan bamsekram på golvet och borrade in sitt lilla huvud i Nowas päls.
Kämpa på Nowa, du måste finnas hos oss (L)


I helgen gjorde jag och Tilda lite tapas. Så gott och kul med lite olika. Zebban suckar alltid åt mig och min plockmat. Är nog min favvo. Gillar olika smårätter. 
Dessa smakrika pajer var goda och smidiga att röra ihop. Testa!

4 små pajer

150 g riven västerbottenost
2 ägg
1 dl vispgrädde
salt o svartpeppar
muskot

creme fraiche
hackad rödlök
röd stenbitsrom

Sätt ugnen på 225 grader.
Smörj fyra små formar och fördela osten i dem. Rör ihop ägg, grädde och kryddor- Häll över osten. Gratinera i ugnen ca 10-15 min. Låt pajerna svalna något och dekorera sedan med creme fraiche, lök och stenbitsrom. Mums!


Hoppas du hunnit få några solstrålar på dig idag ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar