Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 26 februari 2014

Bokrea!!!!!!!!

Ja äntligen BOKREA! Har ni fyndat något? Jag har aldrig varit den som "hängt på låset" samma morgon som bokrean startar men brukar alltid köpa nånting. Jag älskar ju kok/bakböcker så har köpt två stycken. Älskar att bläddra och bara tok-inspireras av alla läckerheter.

Har ni sett Jamie Oliwers matprogram? Han har ju haft mängder men jag gillar hans matlagnings stil och recept. Det är enkelt, gott och ofta nyttigt och spännande. Nu i hans senaste program handlar det om att ta till vara på alla rester, inte slänga så mycket som vi gör och laga prisvärt. 
I varje program lagar han någon form av snabbmat och visar att det både är billigare och godare att laga själv. Så hans kokbok klickade jag hem i kväll. Ska bli så spännande att laga hans mat =)

99 kr

En annan bok var "två systrars söta". Gud vilka läckra bakverk. Lite annorlunda tvist på det mesta men ändå klassiker i botten- Måste genast försöka testa något recept... eller ok jag får nog vänta tills i morgon :P

129 kr 

Hoppas du haft en härlig dag? 
Jag måste berätta något roligt.. haha. Igår på jobbet så var det en fotograf där som skulle fota oss till deras nya hemsida. Asså HERREGUD! Ni som känner mig vet att jag inte är någon linslus överhuvudtaget och blir stel som en pinne när kameran åker fram.... Och ni snackar vi MEGA kamera med olika superobjekt och grejer. Hahaha vad händer?
-Jo Heidi blir tomatröd i ansiktet de första 20 bilderna. Haha. Testa jobba i 30 grader med en tjock kockrock och försöka se normal och inte ansträngd ut. Väldigt dålig kombination kan jag säga ;)

Men efter ett par timmar med fotografen hack i häl blev det lite mer avslappnat men jag har svårt att tro att det blev några helt perfekta bilder.. Hihi. Ska säga till när hemsidan är ute så ni kan kika på tomaten ;)
( det bjussar jag på ) :P:P

Imorgon blir det recept på grym Pizza! Håll utkik. Trevlig kväll :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar