Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 23 juli 2012

Oxfilé på piren..


Idag blev det present letande på stan med mor&far. Varför är de alltid så när man väl ska hitta något och letar efter något speciellt då hittar man inget.. Tråkigt. Är på jakt efter en väska. 
Blev ett lunchstopp på Piren. För mig är det vardagslyx att äta ute. Skönt att kunna sitta på en uteservering också och käka.
Blev oxfilé med potatismos och tryffelsås på planka. Mums. Har hamnat i nån köttperiod så äter kött om ja får chansen.. hehe.

Hade en trevlig Lördag ute i Örserum. Några vänner hade hyrt stuga där. Mysigt att åka ut till landet. Man blir så lugn tycker jag när man kommer ut så. Super härligt väder också.
Blev lite fiske, får klappning (eller bären som barnen kallar dem), väldigt god mat och trevligt umgänge.
 Lillan provar att ha flytväst..
 I fårhagen..




Letar efter kakrecept nu. Är så sugen på att baka något men ibland står det still med fantasin och inspirationen. Så är det ibland och de är väl lite bra också så har vi mindre fika hemma ;0)

Många undrar vad jag gör med allt jag bakar, om Zebban käkar upp allt. HAHA.. 
Nää jag gör oftast ganska små satser så kan jag baka oftare, likadant när jag gör bröd så gör jag ofta halva satser. Men bröd går det åt mer här hemma så det kan jag baka ganska mycket.
Fika är alltid uppskattat att ge bort så det händer att det slinker med någon bullpåse till Zebbans jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar