Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 17 juli 2012

Känner mig lite lättare..

Ja idag har det varit en effektiv dag. Så nu känner jag mig lite lättare. Är de typiskt tjejer att gå runt och känna sig stressad över saker som borde göras men som man inte riktigt tar tag i.
-Jag blir iallafall stressad. Så idag blev det mycket gjort. Målat, rensat i badrummet bland alla 1000saker man sparar, ändrat om i garderoben och plockat och plockat. Dessa saker som man plockar undan ena dan och nästa är det likadant igen.. Suck. Men gud så skönt det känns att äntligen ha målat våran skänk i köket. Den såg så tråkig ut innan med luckor och lådor i trä. Nu är den helvit och det ända som saknas är några fina knoppar. Någon som har tips på var jag hittar det?

Ikväll ska jag se om jag kan få upp väggtexten som ska vara i hallen, köpte den för flera månader sen så nu måste den upp! Gjorde en fördeg till Ciabatta innan, Har ni gjort det någon gång?
ÅÅ de är ju så gott. Perfekta brödet till picknick mackan. Bra att ha i frysen nu på sommaren. Så då gör man en liten fördeg på kvällen och nästa dag gör man färdigt degen och gräddar dem. Lägger upp recept imorgon.

Bellis går nästan nu. Vi har längtat efter den dagen men som det mesta har det en baksida oxå. Nu har hon börjat sova väldigt oroligt och är svår att lägga på kvällen. Det fungerar visst så att när det gör något framsteg i utvecklingen så har de så mycket att bearbeta på natten så då störs sömnen. Är ett väldigt spring på nätterna nu eftersom vi inte vill ha henne i vår säng så blir det till att springa in och natta om henne varje gång hon vaknar.
-Jag tycker det ska bli kul när hon börjar gå för då kan jag klä på henne lite sötare kläder som hon inte kryper sönder.. haha. Shit va hon kommer vara trött på klänningar och rosa kläder när hon blir äldre. :P

Så söta utemöbler.

Nä om man skulle ta och fixa lite här hemma nu. Trevlig kväll./H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar