Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 23 maj 2013

Vardags Lax

Go´kväll. Vilken underbar eftermiddag det blev. Jag och Belle åkte till en kompis och satt (10min iaf innan barnen fick myror i brallan :P ) på deras altan och bara lapade sol.. Aah så härligt. 
Här försöker hon sig på en isglass men det var ingen stor favorit. 
Hoppas på fint i helgen med. 

Idag fick det bli något snabbt till middag och den här rätten blev väldigt god. Belle åt två portioner så den funkar absolut till barn =) 

4 laxfiléer
3 dl grädde
1 näve färsk basilika
salt
peppar
1 dl riven ost
ris o sallad

Sätt ugnen på 200 grader.
Jag hade frysta laxbitar så satte in dem i ugnen först.
Koka upp grädde och ta bort kastrullen från värmen.
Hacka basilika och rör i den i grädden.
Ta ut fisken efter ca 5min. -Har du tinad häller du på grädden direkt.
salta o peppra fisken, häll över såsen.- Toppa med riven ost.
In i ugnen ca 15 min.

Servera med ris och sallad. Gott Gott.

En härlig promenad runt Västersjön fick det bli idag. Så fint där. Älskar doften av skog!

Ja vad ska man säga.. En snabb och en långsam :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar