Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 15 maj 2013

Potatisbullar & historia

Snar dags att sova. Dagarna går snabbt förbi en.
Idag lagade jag Potatisbullar för första gången. Blev inte alls så som jag tänkt mig. Gjorde som ett potatismos med ägg och stekte i smör. Hade velat ha dem mer porösa? Någon som har tips? Får leta recept på det !

Har pluggat historia i flera timmar idag.. Det är ett ämne som inte intresserar mig speciellt mycket så de har varit med en suck som jag slagit upp boken men det var faktiskt intressant !

Idag läste jag om forntiden och antiken och du är ju faktiskt häftigt att läsa om hur det var för sååå många år sedan.
Så imorgon är det på't igen. Undrar verkligen vad mitt betyg blir för första uppgiften. Alltid svårt innan man kommer in i det.

Har förberett en tårta inför fredag också. Ja bakning är verkligen min grej. Jag tycker det är så otroligt roligt. Hade gärna jobbat idag också. ✿

Nu när jag har gått upp tidigt flera dagar i sträck kändes det lyx att få sova till 7 i morse. Allting blir var man har att jämföra med. Belle var jätteglad över att jag var hemma imorse när hon vaknade och blev så ledsen när jag behövde gå ut med hundarna. *sötis*
Skönt att hon saknar mig!!

Sov gott♦

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar