Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 7 maj 2013

Brownie med marabou färskost

Go´kväll!
Allt väl? Går väl knappast ha en dålig dag när det är 21grader och sol ute ;0)
Jag har precis gjort en bröd deg.. ska se hur det blir, ett nytt recept. Alltid spännande!

Igår hade jag ingen blogglust.. Ibland känns det så löjligt att blogga och det jag skriver är så ointressant egentligen.. Men eftersom jag ändå har lite läsare så peppar det mig att fortsätta =) Kul att ni följer mig.

Bakade väldigt goda brownies igår. Hade marabou färskost i smeten och det var riktigt lyckat. Snabbt recept där du bara rör ihop ingredienserna och gräddar kakan.

150g smör
150g mörk choklad
100g marabou färskost
1 msk florsocker
3 dl socker
3 ägg, rumsvarma
2,25 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 160grader

Smält smör med hackad choklad i ett vattenbad.
Tag bort bunken från värmen och rör i ägg och socker.
Blanda ihop mjöl och bakpulver och rör i detta i smeten.
Bred ut smeten i en form, 20x30cm stor.
(smörj den om det inte är teflon)

Blanda ihop färskost och florsocker. Klicka ut det över kakan.
Ta en kniv och dra genom kakan så färskosten fördelas lite.
Grädda i mitten av ugnen ca 25 min.
Ytan ska stelna med den ska vara kladdig inuti!
Servera med en klick grädde eller glass. Mums* 


Stora tjejen.. 

Nowa tar alla tillfällen hon kan för att ta sig ett dopp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar