Heidi Bakar

Heidi Bakar

lördag 18 maj 2013

Chokladtårta & Bröllopstårta✿

Ja idag har det varit en hel del bakning. Gjorde en Bröllopstårta på jobbet!! Så roligt.
Fylld med hallon och chokladmousse. Täckt med vit marsipan. Vita rosor och gröna blad samt kantband!
Hoppas brudparet blir nöjda:-P

Jag är väldigt självkritisk och kände mig osäker på tårtans utseende. Kom en av tjejerna dom jobbar i butiken och tyckte dem var superfin!!! Då blir man så glad =)

Igår gjorde jag en Chokladtårta till min frisör. Kändes ovanligt att göra en liten tårta då jag ofta har beställningar på 20 personers.
Fylld med mosade hallon, vaniljkräm och chokladmousse på 70% kakao. Den blev väldigt bitter så jag tog vitchokladmousse på för att få lite sötma. Blommor och text i marsipan.

Vilket varierande väder det har varit. Låg som en tjock dimma precis över stan och ca 13 grader. Uppe hos oss var det sol och 20 grader.. Så märkligt. Måste varit något med Vättern?!!
Härligt att vi hade varmt iaf.

Hade moster Hannah och Martin på besök. Gjorde en Budapest på Lchf vis men de receptet får ni imorgon ;-)

Lillan fick sandaler idag. Var på tiden. Så varmt med gympadojjor nu :-P
Nya, fina kjolen oxå.♥

Natti❖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar