Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 21 maj 2013

Väldigt goda Havreflarn

På tåget på väg hem från jobb=) lite sliten känner jag mig.. He He. Inte kommit in i jobbet riktigt än.
Får bli en liten tupplur innan Belli ska hämtas :-P

Hoppas vi slipper åska idag. Nowa var helt upp stressad hela dagen, stackaren.. Vi fick en härlig springrunda i skogen iaf, med sol ✹
Nowa tog en simtur som alltid!!

Dessa goda kakor går det att variera mycket. Jag skulle ha dem till en glass dessert. Du kan också lägga smält choklad, nutella eller smaksatt smörkräm mellan och lägga ihop den två och två!!

75g smör
1 dl strösocker
1dl vetemjöl
1 dl havregryn
1,5 msk mjölk
1,5 msk ljus sirap
0,25 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 200 grader. Ta fram en kastrull. Smält smöret och ta kastrullen från plattan. Rör i resten av ingredienserna. Klicka ut smeten på plåt med bakplåtspapper. Stora mellanrum. Ta hellre två plåtar.
Grädda ca 5 min.
De ska ha fått färg.

Jag rullade ihop mina eftersom jag skulle ha dem till glass. I så fall väntar du någon minut och sedan rullar ihop dem innan de stelnat. De går också lägga dem över ett glas och forma till små korgar. Lägg i en glasskula och lite bär. Mums!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar