Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 13 maj 2013

Fetaost/basilika biffar

Hej! Jag hade gjort ett jätte långt inlägg om macarons. Men mina bilder vägrade ladda upp sig på datorn så jag får spara det till imorgon..

Blir ett matlagnings recept. Väldigt goda biffar. Till och med Belle åt dem även om det känns lite mer "vuxen mat". Bra betyg :-P

500g nötfärs
Salt
Svartpeppar
1 ägg
1 näve färsk basilika
1 paket Fetaost
1-2 vitlöksklyftor

Olivolja, smör till stekning

Salta och peppra färsen. Rör.
Häll i ägg och Blanda. Hacka basilika och häll i den och smula ner Fetaost i färsen. Pressa vitlök i.

Heta upp stekpannan och stek biffarna
I smör och olja. Vänd dem då och då.

När alla biffarna är färdig stekta skrapar du ur pannan. Häll i vatten (utan att diska mellan) ca 2 dl.
Tillsätt 1 dl grädde, soya, 1 msk kalvfond och låt såsen puttra några minuter.
Red av med maizena utrört i vatten.
Krydda med svartpeppar! Klart!

Servera med potatis, ärtor och rårörda lingon. Mums♦

Internet shopping är ju väldigt smidigt. Bara några Klick och sen kommer varorna på posten. Jag brukar aldrig lyckas. Det ser så fint ut på bilderna men när jag öppnar paketet hemma blir jag alltid besviken... Förutom idag!!!
Beställde tre par skor. På Rea dessutom (bara där har jag "tjänat" pengar) Hihi■
Och jag blev så nöjd. Passade perfekt i storlek också. Ibland måste man ha lite flyt med sig✿

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar