Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 30 maj 2013

Cakepops!

Dessa små bakverk är lite "på tapeten" nu kan man säga. Många bloggare som lägger ut recept och såg att på prinsessan Estelles bönboks tillställning serverades b.l.a cakepops. Det är som en kaka på pinne.
Går att variera massor och är extra uppskattat på barnkalas!

Jag gjorde mina på rester av kladdkaka. Perfekt att den kom till användning.

Kladdkaka
vit choklad
strössel
blompinnar

Gör en kladdkaka eller använd en köpt. Gör kulor av kakan. precis som chokladbollar.
Smält chokladen och doppa kulorna i.
Strö på strössel och ställ i kylen att stelna.
Trä upp på pinnar när de är riktigt kalla. Bra om de står över natten :P
Det är extrafint om man kan servera dem upprätta. Jag hittade inget bra ställ utan tog toppen av ananasen och stack ner pinnarna i. Funkade kanon =)


Tuffa tjejen hoppar studsmatta.
Hjälp, vad stor hon blivit.
Igår sålde vi skötbordet. Kändes som ännu ett steg som visar att hon inte är så liten längre.

Älskar att hon pratar så mycket nu. Efter jag hämtat henne på dagis går munnen non-stop.
Igår när jag tog fram mobilen när vi var ute så sa hon:
-Inte kort mamma!!
Haha snacka om att hon är trött på att mobilen följer henne :P

Igår kväll när vi skulle lägga oss upptäcker vi att Ting kissat i sängen.. ÅÅÅ och det var både på madrassen och täcket. Vi fick sova utan med en liten filt att dela på.. Uuuh så kallt. Så nu får Ting inte vara i sängen (lättare sagt än gjort) funderar på om hundarna ska sova i vardagsrummet. Vill absolut inte ha en hund som kissar i sängen- Hoppas det var något tillfälligt. 

När jag var ute med hundarna häromdagen mötte vi två mammor med varsin dubbelvagn och tre hundar. Herregud vad de skällde. Det var nog den största utskällningen vi fått. Nowa och Ting blev som fastfrusna och barnen i vagnen började gråta för de blev rädda. Hundarna skällde ännu mer och ägarna blev ännu mer arga. 

Då kände jag hur glad jag är över att ha varit så hård och konsekvent mot Ting. Mina hundar får absolut inte skälla på någon eller ens göra något lite ljud. Skulle aldrig orka ha hundar som blir helt hysteriska när man möter en hund... med tanke på att det är hundar typ överallt. 
Mina små hjärtan. De förgyller mina dagar!



1 kommentar:

  1. Haha minns för ett år sedan när jag och M passade Nobellis. Hon ville absolut försöka hoppa studsmatta. Vilket inte gick så bra. Men skam den som ger sig. Hon är så härlig. Undrar hur dessa barm blir som är uppvuxna med smartphones.

    SvaraRadera