Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 22 augusti 2014

Currysås

God Freeeeedag! Härliga, sköna Fredag. Har ni bestämt middagen ännu? Lite extra ska det väl vara ;) Här blir det nog hemmagjorda hamburgare. Alltid gott och Belle gillar det. 



Igår gjorde jag en currysås med kyckling. Det är verkligen lätt att göra själv och många barn gillar curry har jag märkt. Går lika bra att ha till fisk som till kött. Igår hade jag färdiggrillad kyckling som jag bara la i en ugnsform och hällde såsen över och så in i ugnen cirka 15 minuter. Smidigt och jättegott.

ca 4 portioner

olja/smör
1 gul lök
0,5 äpple, syrligt
1 msk curry
1 tsk gurkmeja
1,5 dl vatten
1 tärning hönsbuljong alt 2 msk kycklingfond
2,5 dl creme fraiche

Hacka löken fint. Bryn löken på medelvärme i olja eller smör. Riv undertiden äpplet fint. Tillsätt curry och gurkmeja. Låt fräsa. Låt äpplet gå med en liten stund och häll på vatten, buljong och creme fraiche. Låt puttra på svag värme ca 5 min. Häll över fisk/kyckling och gratinera i ugnen i cirka 15 min.
Servera med ris eller pasta. Mums.


Ha nu en härlig dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar