Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 19 augusti 2014

Chokladbollar med dadlar

Hej hej! Mår du bra? Jag är fortfarande krasslig... Så skumt. Är helt matt och fått en Envis huvudvärk. Sov stenhårt idag...ni vet när inga ljud i världen kan väcka en. Och ändå kändes det som jag sovit typ fem minuter när jag vaknade flera timmar senare?

Igår gjorde jag och Bellis nyttiga chokladbollar. Vilket barn älskar inte att kladda liksom........... Eeh mitt tydligen. Ha ha. Hon gjorde typ två bollar sen gnällde hon över att hennes händer var så kladdiga. Så där stod jag själv med hela smeten. Ha ha. Inte riktigt vad jag trott!!

Perfekt till mellis i alla fall!

Ca 10 st
10 dadlar
1,5 dl vatten
1 dl cashewnötter
2 msk kakao
2 dl fiber havregryn

Kokos att doppa i.

Lägg dadlarna i en mixer. Kör igång och tillsätt vattnet. Häll i nötterna och mixa. Tillsätt kakao och havregryn och kör till en jämn smet. Tag ev lite mer vatten. Forma bollar och rulla i kokos.
Går jättebra att frysa!

Bakade dinkelbullar också som tyvärr inte blev goda alls :( sådan besvikelse.
Belle var super duktig och kavlade ut hela degen helt själv. Får experimentera vidare med receptet...

Trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar