Heidi Bakar

Heidi Bakar

tisdag 4 februari 2014

Ungersk pyttipanna

God Morgon. Allt väl? Jag har precis lämnat mitt troll på dagis och ska fortsätta med mitt arbete om universums kretslopp. Intressant faktiskt. Märkligt ändå, hur allt bara finns till?

Vad ska vi äta idag? En fråga som ofta dyker upp i vardagen så jag tänkte tipsa om en lite annorlunda pyttipanna. Zebban har fått den av sin mamma så det är ett gott familjerecept. Du behöver kokt potatis men kanske har du över från en tidigare middag eller så kokar du kvällen innan så går middagen i ett nafs dagen efter!


ca 4 portioner

8-10 kokta potatisar
1 paket lufttorkad korv, tex gyulaier (ungersk korv)
1 gul lök
3 kokta ägg
3 dl gräddfil
salt o peppar

Sätt ugnen på 200 grader.
Skiva korven och löken. Stek några minuter i stekpanna. Tärna potatisen och lägg i en ugnsform. Häll över korv och löken och dela äggen och fördela dem på. Bred eller klicka ut gräddfil, salta och peppra. In i ugnen ca 15 min så allt värms och får lite färg. Klart!
Väldigt gott och det är viktigt med en god korv för det är det som ger smak till allt.



Lite kul med en annan variant på pyttipanna. Smidigt att laga också. Lycka till.

Önskar dig en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar