Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 9 februari 2014

Tårta med hundar & häst

Hej Söndag! Hänger ni framför OS? Känns som det är många i alla fall som tittar. Är det två medaljer till Sverige än så länge eller har jag helt noll-koll?

Igår gjorde jag den här tårtan. Så kul att pilla med dekorationerna. Hade köpt nya färger och det var så kul att testa. Nu kan jag få guld, silver, beige och lila. Tårtan var till ett barnkalas så fyllningen skulle vara anpassad till det.

Min erfarenhet säger att barn inte är så förtjusta i för mycket grädde (förutom min flicka då..) Så det blev blåbär, sylt och krämgrädde (vaniljkräm blandat med grädde) Blev poppis på kalaset så det var verkligen kul att det gick hem =)

Täckt i marsipan och dekorerad i sockerpasta. Den är för 8-10 personer.






Välkommen med din beställning! Trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar