Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 2 juni 2014

Vegetarisk Gratäng

Hej hopp! Vilken skön dag det blev. Förr oss iaf :) nu är det snart natti för mig. Tidiga kvällar för oss som går upp mitt i natten!!

Ett besök på badhuset blev det allt. Inte dåligt va?? ;-) nöjd mamma som gjort sin dotter väldigt glad genom ett par timmar på badhuset :-D Oj vilket glädjeskrik hon fick till när vi kom in i äventyrs badet. Hi Hi. Nya simpuffarna och ny baddräkt. Helt kittad!

Måste dela med mig av denna goda Gratäng som jag gjorde innan. Mums så krämig och smakrik.

10 potatisar
1 stor morot
1 gul lök
2 nävar färsk spenat alt 2 dl fryst (som du tinar lite)
200 g Fetaost
1 dl creme fraiche, gärna franska örter
2,5 dl grädde
Salt, peppar
Muskot
Persilja
2 dl riven ost

Eftersom jag åt vegetariskt har jag både feta- och rivenost i för att få proteiner.

Sätt ugnen på 200°
Skala potatis, morot och lök. Skiva tunt.
Lägg i en ugnsform. Hacka spenaten och Lägg i den. Smula Fetaost över och krydda med salt, svartpeppar och muskot. Blanda ner hackad persilja och creme fraiche. Rör om väl och höll över grädde. In i ugnen ca 45 min. Rör om då och då. Jag la på osten de sista tio minuterna.
Yummi!!

Tv tips!! Tina på tv4 kl 20.00 hon är så duktig och verkar vara super mysig!!!

Natti★

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar