Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 2 oktober 2013

Chokladmuffins Helt enkelt =)

Hej Onsdag. Halvvägs till helgen...Men vi lever väl inte bara för helgerna? Jag gillar verkligen vardags rutiner. Tycker det är mycket mer strukturerat på vardagar och det mår jag bra av, men självklart är helgerna härliga de med. I helgen är det dessutom 1års kalas vi ska på, så mysigt.

Vilket fantastiskt höst väder. Älskar den friska luften och den vackra naturen. Visst är det kyligt och riktigt hemskt när regnet öser ner och vinden piskar i ansiktet men när det är sådana här soliga, torra dagar så njuter jag till fullo. Tänk vad de i sommarländerna går miste om som har samma klimat hela året.
Jag älskar att börja dagen med en långpromenad med hundarna och nu när jag pluggar hemma kan jag faktiskt göra det. Bra för oss alla tre.
 Va visst -6 grader i natt? Huuua. Så kallt.



Perfekt när åkrarna är skördade.. Hundarna älskar
att springa på öppna fält.

Jag kämpar på med svenskan. Usch detta är det svåraste ämnet hittills. Får kämpa mer för att förstå uppgiften och lösa den. Men nu spelade jag precis in ett tal där jag skulle vara en demokratisk ledare och be mina anställda jobba mer för samma lön men som skulle höjas sen längre fram. Blir alltid så fascinerad när jag hör min egen röst. Visst är det konstigt? -Det låter inte likadant som i mitt huvud när jag pratar.
Va en rolig uppgift, det gillar jag!!!

Dessa chokladmuffins i all sin enkelhet är väl perfekt att baka en vardag. Fast jag tycker nog att du ska piffa upp dem med lite nötter, hackad choklad, kolabitar eller annat i. Blir det inte väldigt tråkigt annars?
-ÅÅÅ passa gräddningen. Ingen vill ha torra muffins. Gärna lite för kort gräddning än för låååång. !!

Amerikanska chokladmuffins 
12 st

4 dl vetemjöl
1 dl socker
1/2 dl kakao
1 msk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 ägg
2 dl mjölk
6 msk olja
2 krm salt

Värm ugnen till 200°C Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt olja och mjölk. Tillsätt mjöl, blandat med bakpulver,vaniljsocker, kakao och salt. Fyll 2/3 av formarna med smet. Grädda i 20 minuter i mitten av ugnen.

 Lite färskost och lemoncurdfyllning i. Yummi*

Nä nu ska jag jobba vidare. Ikväll är det föreläsning om trotsålder (oj så lämligt!) och föräldrarmöte. Är jag jättekonstig att jag ser fram emot det. Första föräldrarmötet.. Ska bli intressant.
Förresten...

Vi har tydlingen en liten pratkvarn. Börjar komma ofta nu den här kommentaren om Belle..
-Hon pratar heeeeeela tiden!
Haha älskade lilla gumman. Jag får nog ta på mig det lite för när jag och Bellis är själva så pratar vi konstant. Om allt och ingenting.
Tydligen så går munnen i ett på dagis och jag tycker det är underbart. Alla små frågor och tankar som poppar upp hela tiden. Vad hon utvecklas! Häftigt.

Over and out.. Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar