Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 3 oktober 2013

Bästa -/- Sämsta

Äntligen en NY vagn. Vad jag har haft problem med min fjuttiga paraplysulky. Visst det är en supersmidig och lätt vagn om man går mycket i stan och på asfalterade vägar. Så ni kan förstå hur fel den vagnen blev för mig.

Vi gör alla våra felköp ibland och detta blev verkligen fel för mig. Jag är ofta ute på stigar och skogsvägar. Har två hundar med och ja då behövs något stadigt. När jag köpte paraplyvagnen var jag så påstridig att den här vagnen var minsann helt perfekt och den mååååste jag bara ha..(ja ni tjejer förstår säkert)
Tjiii fick jag för det är inte alls rätt för mig. Funkar kanon i stan men Hallå! hur ofta är jag där. Haha.

Så idag hittade jag en vagn med stora hjul och lite stadigare. Väldigt billig fick jag den också. Superbra.
Äntligen kan jag få det lite lättare på promenader. Och en sååå trevlig tjej som sålde den.
-Bara att komma tillbaka om du inte blir nöjd!
Blir man inte glad när man träffar människor som är väldigt trevliga och ödmjuka. Mera sånt!!

Ett av mina bästa köp däremot är faktiskt Ting. Vilket bra beslut att köpa en vuxen eller ja unghund istället för en valp. Slippa springa ut 20 gånger per dag och vakta allt inomhus och de ska lära sig precis allting. Nä det var så bra att Ting var ett år när jag köpte henne. Är så glad för att hon finns i familjen. >Så fint hjärta som hon har och hon och Nowa är bästisar.

Träffade en kille idag som har en valp på 9 veckor och de har ett litet barn också och en vuxen hund.
-Köp aldrig en valp, sa han.
Haha ja det är kämpigt och det är så mycket jobb. Fördelen är att du formar den själv och de är lättare att fostra från början innan de har fått en massa olater.

När jag precis hämtat henne. Tror ni jag var nervös!!!!

Imorgon är det Fredag. Gött va ?! Jag känner lite smått panik över min inlämning så jag ska knega på en stund till. Natti Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar