Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 21 april 2013

Härlig helg & grova frallor

Vilken dag! Sol, värme... Aaah så gott. En riktig utedag. Lillan har varit ute hela dagen förutom lunch och middags vilan. Vi tillbringade eftermiddagen i stadsparken. Oj va mycket folk. Och ett jätte tjockt grillmoln.. Härligt=)

Vilken min..

Igår hade jag och Zebban lite tid, bara han och jag så vi åkte ner på stan och köpte lite vårkläder. Så mysigt! Blev både jacka, byxor, skor, heminredning.. Kul Kul !
Sedan blev det grillning på balkongen. Väldigt gott.

Lunch på balkongen idag.. Så härligt.
Köpte matta, dynor och lite ljuslyktor. Gör mycket med små detaljer.

Har jobbat lördags & söndag morgon/förmiddag. Å ja tycker det är så roligt!!!! Göra massor av olika tårtor och bakelser=)
Va jobbigt det är att vara ny på ett jobb.. gaah vad jag nojar.
-Är jag tillräckligt snabb? Noggrann? Ser det bra ut? Blir det rätt?
Ja det är mycket att oroa sig över och det tar ju lång tid att "bli hemma" på ett nytt jobb.
Får försöka göra sitt bästa och ge det lite tid.

Sen blev det lite brödbakning här hemma också idag. Gjorde grova frallor med surdeg. Tyvärr blev de inte så sötade som jag hade tänkt.. Så till nästa gång får det bli bättre.

Surdeg, rågmjöl, havrekli, solrosfrö, pumpakärnor


Vill du gå med i min brödbeställnings grupp på facebook är det bara att mejla: heidibakar@gmail.com

Hoppas din helg varit kanon. Och att du fått positiv energi av solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar