Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 28 augusti 2013

Fyllda kycklingfiléer med basilika & färskost

Hej ! Här kommer ett middags tips. Väldigt gott och mättande. Smidigt och lättlagat också. Kan ju inte bli bättre *blink

Idag har jag gjort en tårta. Med en häst på. Hoppas hon blev nöjd!! Är sådan hat/kärlek när jag bakar. Förstår verkligen författare som får grym prestations ångest när de ska skriva. Jag vet precis känslan.. Gaahh. Samtidigt som jag står och tycker det är hur kul som helst så har jag lätt Panikångest över att det inte kommer bli bra.. Det pendlar mellan hopp och förtvivlan så att säga.!
Men det ger en sådan kick när någon blir nöjd och man har lyckats leva upp till förväntningarna. Underbar känsla!

4 kycklingfiléer
1 burk vitlöksost, philadelphia eller creme bonjour
några skivor rökt skinka, eller salami som jag tog
1 kruka basilika
salt
några ostskivor
torkad örtkrydda
curry
1 tärning hönsbuljong
3 dl grädde
1 dl mjölk

Sätt ugnen på 225 grader.
Dela kycklingen längs med. Fyll med vitlöksost och lägg i en bit skinka/salami, ostskiva och mycket hackad basilika.
Krydda med curry och salt- Bryn kycklingen i stekpanna. Tills de fått lite färg.
Dela varje filé i 3 bitar, strö lite curry i botten på en ugnsform(ganska stor) och lägg ner filéerna där.
Strö hackad basilika runt.
Häll i grädde, mjölk, resten av vitlöksosten och buljong i stekpannan. Utan att diska den innan.
Låt det puttra och krydda med torkad örtkrydda & curry
Häll såsen runt kycklingen, den ska inte täcka köttet.
In i ugnen ca 15 min. Servera med ris, matvete eller couscous. Yummi!!
Inte speciellt bra på att fota maträtter. Haha
Men väldigt gott. Här med matvete. Testa det :P 

Lillfia fick smaka på såsen. Favorit.

Gick bra på hundkursen igår förresten. Ting var helt slut efter. Härligt. Lite det som är meningen. Är så skönt och ha en lugn hund men som ändå är igång när man vill. Tack Nowa för ditt lugna temperament som smittar av sig på Ting. 
Visste ni att småhundar är färdig vuxna i huvud och kropp när de är 1 år, stora hundar blir färdiga mellan 3-4års ålder. Vilken skillnad!!
Var många hanar i könsmognaden där. Uj Uj vilket liv. Är så nöjd med min lilla Ting.. Hihi.
Så nu måste vi öva, öva och öva. Fick två trick som vi ska lära in och visa upp sista tillfället.
Ett valda man och det andra lottades. Vi ska (eller ting) dansa, valde jag och sen lära henne att "viska"- Spännande!!

Ha nu en bra kväll. Här ska det pluggas religion. Kram Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar