Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 30 augusti 2013

Brödbakning och tårtdrömmar..

God Fredags kväll. Härligt med helgen framför sig. Sitter och fixar lite på datorn med lite beställningar på olika tårtingredienser och kartonger med mera. Så kul att jag haft några tårtbeställningar nu. Blir alltid lika glad över en förfrågan och jag brinner verkligen för detta. Jag älskar att baka, få klura, skapa, tänka till.. Vill ha mer beställningar och jag hoppas ni hjälper mig att tipsa om att jag bakar! Vill ha igång brödbaket också.

Ikväll har jag gjort tre degar.. Kanske låter mycket men jag ser verkligen inget jobbigt i det för man kör en deg, jäser den, bakar ut och jäser igen.. och sen bakar man av! Supersmidigt ju!! Ska på brunch imorgon så testar lite franskt "bröd", inte direkt som vårat svenska, det är gaaaaanska mkt mer fett och smör i men är det Lördag så är det! =)

Satt och samlade alla bilder på mina tårtor i en mapp, kul och gå igenom dem ibland, glömmer så fort vad jag bakat. Har blivit en del senaste året och man ser också min utveckling. Häftigt att lära sig och se att man utvecklas.
 Våningstårta med vaniljkräm och grädde.
Dekorerad med rosor och hjärtan med en krona på toppen.


Fruktårta med rostade nötter 
1års-tårta med små blommor och hjärtan. 



Ikväll är Z ute med grabbarna så jag och Belle köpte mat från Max. Jag min tidsoptimist (som jag blivit som mamma) tänkte att -Ääh jag sladdar ner lite snabbt genom drive-in på Max med en supertrött unge och kurrande mage.. Hhhmmm hur tänkte jag där?
De fem bilarna framför i kön + kön inne i restaurangen tänkte visst precis samma sak.. Bra där Heidi.
Men vi fick vår mat efter evig väntan och ett hål i huvudet av - Haamböjaje Mamma! från baksätet sådär 20 gånger.. Haha. Men det var värt väntan. Så gott och lillan åt med stor aptit.!!

Ska hälla upp en stor skål med godis och kolla på en riktig tjejfilm sen. Får passa på när mannen är ute.
Hoppas din fredag är mys..Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar